Otrdiena,  14. augusts,  2018
 
Vārda dienas:   Virma, Zelma, Zemgus
KURSĪŠU PAGASTS Saldus novads
     

    Projekta dienasgrāmata – 2 – 2018.gada janvāris-marts

    29. marts 2018, 17:20 2018 drukāt
    Erasmus+ , Pamatdarbības Nr.2 (KA2) Stratēģiskās skolu partnerības projektā “Analizējam morālās vērtības filmās un rīkojamies” (“Analysing Moral Values in Films and Acting out”) projekta Nr. 2017-1-IT02-KA219-036472_4. Atskaite.
    Janvāris – marts- – sistemātiska sarakste ar partnervalstīm e-pastā un WhatsApp grupās par dažādiem organizatoriskiem jautājumiem;
    Janvāris –  darbs pie projekta logo izveides; labākā daba atlase un iesniegšana un balsošana par labāko logo. Rezultātā 1.vieta Grieķijai. Mums nu projektam ir savs skaists logo.
    Februāris – darbs pie divu nacionālo īsfilmu atlases, tulkošanas, subtitru pievienošanas.
    Marts – tautas dejas mācīšanās, lai varētu to iemācīt pārējām dalībvalstīm vakara pasākumā. Europass sagatavošana pieciem skolēniem.
    Piedalīšanās mācīšanas un mācīšanās mobilitātē LTTA C1 Grieķijā Karditsas 5. ģimnāzijā 12.-16.martam, kas bija rūpīgi un profesionāli izplānota:
    1.diena – Sagaidīšanas koncerts; Iepazīšanās ar skolu; iedrošinoša sapazīšanās aktivitāte; iepazīšanās ar Karditsas pilsētu; valstu tautas deju prezentēšana.
    2.diena – Meteoras klostera apskate; Trikalas pilsētas apskate; Vides attīstības centra apmeklējums Trikkeonā; darbs mācīšanās darbnīcā – nacionālo filmu prezentēšana un uzbūves/vēstījuma analīze.
    3.diena – Karditsas Arheoloģijas muzeja ekspozīcijas iepazīšana; mācīšanās darbnīca ģimnāzijā – savas filmu idejas radīšana.
    4.diena – Ekskursija uz Plastiras ezera apvidu; mācīšanās darbnīca – savas filmas idejas/stāsta prezentēšana un veiksmīgāko ideju atlase; atvadu vakars Karditsā; sertifikātu saņemšana.
    5.diena – Ekskursija uz Filoneikos atpūtas parku, kur skolēni varēja piedalīties dažādās sporta sacensībās, jāt ar zirgiem; skolotāji izvērtēja nedēļas darbu un vienojās par turpmāko darbību.
    FOTOGALERIJA
     
    Skolēnu pārdomas par mācību mobilitāti Grieķijā:
    Es priecājos, ka mūsu skola pieteicās šajā projektā. Es biju domājusi, ka būs grūti iedraudzēties ar kādu bērnu no citas grupas, bet, nē, tas nemaz nebija tik grūti. Pirmajā dienā mēs jau busā uz Karditsu sadraudzējāmies ar rumāņu grupas bērniem. Viņi mums pat pamācīja vārdus viņu valodā, bet mēs mācījām tos pašus vārdus savā valodā. Pirmie iespaidi par šo zemi un šo projektu ir ar pozitīvu noskaņu.!!! Thessaloniki ir tik skaista pilsēta! Uz jūru paveras tik brīnišķīgs skats. Braucot uz Karditsu mēs varējām novērot, kā saule noriet pār kalnu masīviem. Kur vien skaties, paveras brīnišķīgs skats.
    Šis projekts mums visiem ir nācis par labu, mēs esam ieguvuši jaunu draugu loku, redzējuši citu valsti un ieguvuši jaunu pieredzi, ko mācīt citiem. Es ļoti augstu novērtēju šīs nedēļas pieredzi, manuprāt, tā varētu nedaudz mainīt manu turpmāko dzīves skatījumu, jo tagad uz dažām lietām es skatīšos savādāk. Morālās vērtības, kuras es redzēju 10 filmās es pielietošu arī savā dzīvē. Noskatoties 6 citu grupu filmas un salīdzinot ar mūsu filmām man radās pārdomas, kad katrai filmai ir sava morāle, bet šīs morāle ir redzama visās valstīs. Visvairāk man patika filma bez vārdiem, kurā bija pateikts ar bildi un mūziku tik ļoti daudz (Par zēnu kurš vāca ābolus, tad salaboja ceļu un atdeva nokritušos ābolus īpašniekam, pretī neko negaidot).
    Dzirdot citu bērnu filmu stāstus es sapratu, ka katrs jaunietis ir īpašs, katram piemīt sava stāstnieka prasme. Man patika vairāki citu bērnu stāsti.
    Ja man būtu šī nedēļa jānovērtē, es viennozīmīgi liktu 10 balles, jo kas gan būtu dzīve, bez jaunas pieredzes, jauna redzējuma uz pasauli. Katra doma, ideja ko šī projekta laikā es dzirdēju ir realizējama, katra bērna stāsts bija interesants, kaut vai morālā vērtība sakrita, bet stāsts bija pavisam savādāks.
    Atvadīšanās bija grūta, jo šīs nedēļas laikā es sadraudzējos un iepazinu daudzus jauniešus. Šo pieredzi, ko ieguvu nedēļas laikā, mēs nodosim tālāk.
    Tad vēl viena diena Atēnās! Man ļoti patika Akropole, kā arī saules riets no kalna, es pirmo reizi redzēju cik ātri var iestāties tumsa, un kā pilsēta vienā mirklī pārtop gaismā. Es priecājos, ka tomēr izdomājām vienu dienu ilgāk pavadīt Grieķijā un apskatīt Atēnas!!
    Manuprāt, mēs visi varam būt priecīgi un pateicīgi, ka tieši mēs esam tie pirmie pieci skolēni, kas pārstāvēja Latviju šajā projektā. (Arta)
    Pagājušajā nedēļā bija lieliska iespēja pavadīt laiku Grieķijā. Es tur iepazinu daudz jaunu cilvēku un apskatīju daudz populāru un skaistu vietu. Sākumā izjutu nelielu stresu, jo nezināju, kas un kā notiks, bet beigās pat negribējās braukt prom. Runājot par filmu analizēšanu un veidošanu sākumā bija grūti analizēt mūsu un citu valstu filmas, bet kad sapratu, tad viss gāja raiti. Pēc tam, kad bija jāizveido sava filmas ideja, bija viegli izdomāt tēmu. Kad lektors jeb filmu direktors, kurš vadīja meistarklases izlasīja manu stāstu, atzinās, ka viņam tas ļoti patika un izvēlējās to kā vienu no idejām, kuru varētu attīstīt tālāk.
    Galu galā ceļojums bija aizraujošs un ieguvu daudz emociju un neaizmirstamu mirkļu un momentu. (Jānis)
    Es ļoti izbaudīju nedēļu. Ieguvu jaunas zināšanas par filmas stāsta izveidi. Uzzināju visas personas, kuras ir iesaistītas filmas veidošanā.
    Visvairāk man patika tas, ka bija apvienotas mācības ar ekskursijām pa pilsētu un apkārtni. Es visas komandas novērtēju ar ĻOTI LABI, jo katrs izveidoja savu stāstu filmām, katrs iesaistījās. Man ļoti patika skolotājs, kas pasniedza mums mācības, jo bija viegli no viņa iemācīties. Būtībā viss bija LIELISKI! (Alvis )
    Mēs esam Grieķijā, esmu nedaudz sabijies, jo nezinu, kas un kā būs tālāk. Bet tad, kad biju jau iepazinies ar citiem un strādājām grupās bija labāk, jo sākām runāties.
    Piektajā dienā man bija jautri un interesanti, jo bija aktivitātes, varēja izpriecāties ar citām grupām, bet, kad jau nācās atvadīties no citiem palika bēdīgi un gribēju, lai vismaz vienu dienu vel varētu pasēdēt kopa pie vien galda.
    Tad jau tajā paša vakarā devāmies uz Atēnām, ļoti nevēlējos braukt prom, jo šīs bija ļoti aizraujošas dienas. Diena Atēnās bija ļoti nogurdinoša diena, bet ļoti, ļoti aizraujoša - tie dabasskati, ēkas, kalni un senās celtnes bija ļoti skaistas, ka pat to nogurumu nevarēja just.
    Šis projekts ir ideāls, jo dod jauniešiem iespēju apskatīt pasauli, ļoti vēlētos turpināt darbību šajā projektā, jo apguvu daudz zināšanu. Gribu, lai šis projekts pastāv tālākajā dzīvē un attīstās vairāk. (Edvīns)
    2018.gada 10.martā mēs sākām ceļu uz Grieķiju un noslēdzām to 18.martā, iekļaujot jautrus un patīkamus, protams, neaizmirstamus mirkļus. Satikām jaunus, patīkamus un draudzīgus skolēnus un skolotājus. Manuprāt šī bija mana līdz šim labākā nedēļa manā mūžā.
    Visvairāk patika, tas, ka varējām būt vienoti un viens otram palīdzēt, veidot savām filmām scenārijus, uzzināt citu domas par tiem, un labi pavadīt laiku.
    Protams, patika arī Grieķijas skaistās un neaizmirstamās ainavas, pilsētas, lielā Karditsas skola, kura tiešām bija ļoti liela, un skolēnu skaits sniedzās pāri 1000 skolēniem. Skolēni nāca un ar prieku iepazinās, tas bija ļoti patīkami.
    Īsumā sakot, viss bija ideāli, jaukais laiks, cilvēki, apkārtējā vide, atmiņas, prieks, asaras atvadu dienā un draugi, kas tagad paliks tavā sirdī. (Airita)
    Šis projekts mūsu skolas kolektīvam ir ļoti nozīmīgs, jo līdz šim esam piedalījušies dažādos projektos Latvijas teritorijā. Tādēļ jaunā pieredze ir nenovērtējama gan skolēniem, gan skolotājiem – angļu sarunvalodas praktizēšana, pasākumu organizēšana, piedalīšanās internacionālu grupu darbā, sevis, savas idejas prezentēšana, būt aktīvam garas stundas, u.t.t.
    Tā kā projekta pamatideja ir aktualizēt jauniešiem morālās vērtības, veidojot filmu, tad ar prieku bija jāsecina, ka jaunieši izprot nepieciešamību pēc tādām vispārcilvēciskām vērtībām kā atbalsts tuvākajam, iekļaušana, piedošana, labie darbi, ka visi mēs dzīvojam vienā pasaulē, kurā katram ir sava vieta. Bet vērojot dzīvi, nākas atzīt, ka vēl daudz ir jāstrādā, lai jaunieši to attiecinātu arī uz savu rīcību, ne tikai vērtētu apkārtējo rīcību.
    Nu ir jāsasparojas mājas darba izpildei, lai nākamā komanda var doties uz Rumāniju paveikt savu uzdevumu – nofilmēt īsfilmas pēc izveidotā scenārija.
     
    Projekta vadītāja Irēna Lagūna.
    Augusts 2018
    P
    O
    T
    C
    Pk
    S
    Sv
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    KURSĪŠU PAGASTA PĀRVALDES
    INFORMATĪVAIS IZDEVUMS



    KURSĪŠU PAGASTA PĀRVALDE

    Kalna iela 2, Kursīšu pagasts
    Saldus novads
    LV-3890
    tālr./fakss 63846745
    e-pasts: